VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Poskytovateľa služby: Zoltán Petényi – ZP Auto, IČO 56331568, s miestom podnikania Širákov 148, 991 27 Širákov, vedený v registri Okresného úradu Veľký Krtíš, číslo živnostenského registra 660-13376, tel. č. 0918 079 225, e mail: overauto@overauto.sk
I.
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Všeobecné obchodné podmienky sú vypracované v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len ako: „Občiansky zákonník“), zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len ako: „Obchodný zákonník“), zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako: „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení účinnom k 01.07.2024 (ďalej len ako: „Zákon o ochrane osobných údajov“) a sú základom zmluvného vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom, predmetom ktorého je poskytnutie služby od Poskytovateľa Klientovi, a to poradenstva v súvislosti s kúpou motorového vozidla ku Klientom zvolenému motorovému vozidlu.
Poskytovateľom je živnostník Zoltán Petényi – ZP Auto, IČO 56331568, s miestom podnikania Širákov 148, 991 27 Širákov, vedený v registri Okresného úradu Veľký Krtíš, číslo živnostenského registra 660-13376 (ďalej len ako: „Poskytovateľ“). Poskytovateľ pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Poskytovateľ je prevádzkovateľom internetovej stránky na adrese: https://overauto.sk/ (ďalej len ako: „Internetová stránka Poskytovateľa“), ktorá slúži ako grafické užívateľské rozhranie k službám a podnikateľskej činnosti Poskytovateľa.
Klientom je fyzická osoba spôsobilá na právne úkony alebo právnická osoba (ďalej len ako: „Klient“), ktorá prejavila záujem uzavrieť s Poskytovateľom zmluvu o poskytnutí služby od Poskytovateľa Klientovi, a to poradenstva v súvislosti s kúpou motorového vozidla ku Klientom zvolenému motorovému vozidlu, a ktorá za tým účelom riadne vyplnila a doručila záväznú objednávku Poskytovateľovi. Za Klienta právnickú osobu koná spravidla jej štatutárny orgán alebo zástupca.
Používaním internetovej stránky predávajúceho a potvrdením objednávky dáva Klient súhlas s týmito obchodnými podmienkami.
Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 179/46, 974 01 Banská Bystrica.
II.
UZATVORENIE ZMLUVY O POSKYTNUTÍ SLUŽIEB
Zmluva medzi Klientom a Poskytovateľom, predmetom ktorej je poskytnutie služby od Poskytovateľa Klientovi, a to poradenstva v súvislosti s overením, kontrolou, obhliadkou a následnou kúpou motorového vozidla ku Klientom zvolenému motorovému vozidlu, sa uzatvára podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok.
Proces predzmluvných vzťahov a uzatvárania zmluvy iniciuje Klient, ktorý z ponuky služieb Poskytovateľa uvedených na Internetovej stránke Poskytovateľa špecifikuje (vyberie) ním žiadanú službu, poskytne Poskytovateľovi príslušné údaje potrebné pre plnenie zmluvy a zašle Poskytovateľovi objednávku, ktorá sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy o poskytnutí služby, a to prostredníctvom grafického užívateľského rozhrania Internetovej stránky Poskytovateľa alebo e-mailom na e-mailovú adresu Poskytovateľa uvedenú v týchto Všeobecných obchodných podmienkach alebo telefonicky.
Návrhom na uzavretie zmluvy je objednávka Klienta adresovaná Poskytovateľovi. Objednávku možno uskutočniť priamo prostredníctvom grafického užívateľského rozhrania Internetovej stránky Poskytovateľa alebo e-mailovou správou na e-mailovú adresu Poskytovateľa uvedenú v týchto Všeobecných obchodných podmienkach, v ktorej Klient špecifikuje všetky Poskytovateľom žiadané údaje potrebné pre plnenie zmluvy a špecifikuje ním žiadanú službu alebo telefonicky.
Návrh na uzavretie zmluvy – objednávka Klienta zaniká:
- a) odmietnutím návrhu na uzavretie zmluvy – objednávky Klienta zo strany Poskytovateľa,
- b) márnym uplynutím päť dňovej lehoty na odoslanie potvrdenia návrhu na uzavretie zmluvy – objednávky Poskytovateľom.
Zmluva medzi Poskytovateľom a Klientom je uzatvorená záväzným prijatím návrhu na uzavretie zmluvy – objednávky Klienta Poskytovateľom (Potvrdením o prijatí objednávky). Záväzným prijatím návrhu na uzavretie zmluvy – objednávky Klienta Poskytovateľom je e-mailové potvrdenie Poskytovateľa odoslané Klientovi o prijatí návrhu na uzavretie zmluvy – objednávky Klienta (Potvrdenie o odoslaní objednávky).
Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.
Záväzné prijatie návrhu na uzavretie zmluvy – objednávky Klienta obsahuje údaje o názve a špecifikácii služby, ktorej poskytnutie je predmetom zmluvy, ďalej údaje o cene služby, údaj o lehote poskytnutia služby, údaje o Poskytovateľovi (obchodné meno, miesto podnikanie, IČO, číslo živnostenského registra a pod.) a ďalšie náležitosti, ktoré stanovuje zákon. Tieto údaje budú v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom a nebudú poskytnuté tretej osobe
Odoslaním elektronickej objednávky Klient záväzne potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, a že s nimi súhlasí. Odoslaním elektronickej objednávky Klient akceptuje všetky ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky, taktiež i platnú cenu objednaného tovaru uvedenú na internetovej stránke.
III.
SLUŽBY PRE KLIENTA
Poskytovateľ na základe uzavretej zmluvy podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok a po uhradení ceny za službu poskytne Klientovi dohodnutú službu poradenstva v súvislosti s kúpou motorového vozidla ku Klientom zvolenému motorovému vozidlu.
Internetová stránka Poskytovateľa obsahuje popis a špecifikáciu konkrétnej služby poradenstva v súvislosti s kúpou motorového vozidla ku Klientom zvolenému motorovému vozidlu.
Služby Poskytovateľa, ktoré sú bližšie špecifikované sú rozdelené do dvoch základných kategórií v závislosti od toho, či má Klient vybraté motorové vozidlo alebo nie, pričom:
1.) Zákazník má vybraté vozidlo – overenie vozidla online a následná fyzická obhliadka predmetného vozidla na vopred dohodnutom mieste a vopred dohodnutom čase.
2.) Zákazník nemá vybrané vozidlo–odporučenie vhodného motorového vozidla Poskytovateľom, prípadne pomoc s výberom na základe požiadaviek Klienta, čo spočíva vo vyhľadaní motorového vozidla cez inzerciu a následné online overenie vhodného motorového vozidla, dohodnutie termínu obhliadky s predajcom a samotnú fyzickú obhliadku.
IV.
DODANIE SLUŽBY
Poskytovateľ začne s poskytovaním služby bezodkladne po záväznom prijatí návrhu na uzavretie zmluvy – objednávky Klienta a pripísaní a identifikovaní sumy zodpovedajúcej cene služby na účet Poskytovateľa, a to: peňažný ústav: SLSP, číslo účtu: IBAN SK68 0900 0000 0052 1841 3994.
Poskytovateľ sa zaväzuje službu poskytnúť v čo najkratšom možnom čase, najneskôr do 30 (slovom tridsať) dní odo dňa pripísania a identifikovania sumy zodpovedajúcej cene služby na účet Poskytovateľa.
Klient je povinný poskytnúť Poskytovateľovi pri poskytovaní služby súčinnosť nevyhnutnú k riadnemu poskytnutiu služby. V rámci uvedenej súčinnosti Klienta je Klient povinný zabezpečiť súčinnosť majiteľa motorového vozidla, ku ktorému sa služba poskytuje, a za ktorého zodpovedá
V prípade neposkytnutia potrebnej súčinnosti sa lehota na poskytnutie služby sa predlžuje o dobu, počas ktorej Poskytovateľ nemohol na službe pracovať pre neposkytnutie súčinnosti zo strany Klienta.
V.
CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
Cena služby je uvedená na internetovej stránke Poskytovateľa. Cena služby je konečná a pozostáva z čiastok uvedených v špecifikácii služby na Internetovej stránke Poskytovateľa, alebo v ponuke zaslanej Poskytovateľom Klientovi e-mailom ak Poskytovateľ pred uzatvorením zmluvy s Klientom prostredníctvom e-mailu poslal Klientovi ponuku služby. Čiastky ceny služby uvedené v špecifikácii služby potvrdzuje Klient v návrhu na uzavretie zmluvy – objednávke Klienta.
Ceny však môžu podliehať zmenám. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov a dovozcov. Platná cena tovaru bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.
Klient uhrádza platbu vopred na číslo účtu Poskytovateľa, peňažný ústav: SLSP, číslo účtu:
IBAN: SK68 0900 0000 0052 1841 3994.
Platbu je možné uhradiť aj v hotovosti, a to v tom prípade, ak Klient bude fyzicky účastný na obhliadke motorového vozidla. Termín a miesto obhliadky budú presne určené a oznámené Klientovi vopred, pričom platba v hotovosti sa bude uskutočňovať na presne určenom mieste, po vykonaní služby Poskytovateľa.
Poskytovateľ začne s poskytovaním služby bezodkladne po pripísaní a identifikovaní sumy zodpovedajúcej cene služby na účet určený Poskytovateľom, o čom sa zaväzuje informovať Klienta.
Po uhradení služby Poskytovateľ poskytne Klientovi vyúčtovací daňový doklad.
VI.
PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
Poskytovateľ sa zaväzuje vykonať dohodnutú službu na základe záväzného prijatia návrhu na uzavretie zmluvy – objednávky Klienta, a to s odbornou starostlivosťou, riadne a včas.
Poskytovateľ má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny služby od Klienta za službu podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok.
Klient sa zaväzuje dohodnutú cenu služby zaplatiť riadne a včas.
Poskytovateľ a Klient sa zaväzujú si navzájom poskytovať súčinnosť podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok.
Poskytovateľ a Klient sa zaväzujú postupovať v súlade s príslušnými právnymi predpismi platnými a účinnými na území Slovenskej republiky.
Pred začatím dodávania digitálneho obsahu, ktorý Poskytovateľ dodáva inak ako na hmotnom nosiči, na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Prevádzkovateľa, ktorou sa Klient, resp. spotrebiteľ zaväzuje zaplatiť cenu, pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a podľa ktorej je Poskytovateľ povinný:
- a) osobitne poučiť Klienta, resp. spotrebiteľa o tom, že udelením súhlasu so začatím:
- poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
- dodávania digitálneho obsahu, ktorý Poskytovateľ dodáva inak ako na hmotnom nosiči, pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
- b) vyžiadať vyhlásenie spotrebiteľa, že bol poučený podľa písmena a), a
- c) vyžiadať od Klienta, resp. spotrebiteľa výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Spomínaný súhlas so začatím poskytovania služby bude možné zakliknúť priamo na web stránke Poskytovateľa, rovnako ako aj súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami a súhlas so spracovaním osobných údajov v zmysle Dohody o spracúvaní osobných údajov.
VIII.
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Ukončenie zmluvy o poskytovaní služieb pred dojednanou dobou trvania Služby je možné len dohodou alebo odstúpením od zmluvy Klientom. Klient – spotrebiteľ je oprávnený od zmluvy (návrhu na uzavretie zmluvy – objednávky Klienta)odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 (slovom štrnástich) dní odo dňa jej uzavretia.
Klient – spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak sa služba začala plniť s jeho výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Klient – spotrebiteľ môže odstúpenie od zmluvy uplatniť prostredníctvom formulára umiestneného v reklamačnom poriadku, ktorý je dostupný na Internetovej stránke Poskytovateľa na adrese https://overauto.sk/. (Formulár na stiahnutie vo formáte PDF)
Poskytovateľ môže odstúpiť od hore uvedenej zmluvy písomne alebo e-mailom na adresu uvedenú v objednávke ak sú požiadavky Klienta v rozpore s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii služby. Klient súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od zmluvy o poskytovaní služieb.
Formulár vo formáte PDF na stiahnutie tu.
IX.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 26. júl 2024.
Poskytovateľ je oprávnený vykonať jednostrannú zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Dohoda o zmene Všeobecných obchodných podmienok sa považuje za platne uzavretú okamihom prvého využitia služby za účinnosti zmenených Všeobecných obchodných podmienok. Zmenu Všeobecných obchodných podmienok oznámi Poskytovateľ Klientovi prostredníctvom elektronickej pošty do e-mailovej schránky Klienta na poslednú známu e-mailovú adresu. Zmena Všeobecných obchodných podmienok sa považuje za oznámenú dňom odoslania elektronického oznámenia Klientovi do e-mailovej schránky Klienta na poslednú známu e-mailovú adresu..
Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade vzniku akéhokoľvek sporu z právneho vzťahu vyplývajúceho zo zmluvy, ktorú medzi sebou uzatvorili a právnych vzťahov z nej vyplývajúcich a s ňou súvisiacich, je každá zmluvná strana oprávnená domáhať sa svojich nárokov na všeobecnom súde v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok v platnom a účinnom znení.
Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
Všeobecné obchodné podmienky sú zverejnené aj na Internetovej stránke Poskytovateľa na adrese https://overauto.sk/, sú umiestnené na viditeľnom mieste v sídle Poskytovateľa a Poskytovateľ ich zasiela Klientovi spolu s ponukou ak Klient uzatvára zmluvu s Poskytovateľom prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky.